KONDILOMI KOD MUŠKARACA

Polne bradavice ili kondilomi su uzrokovane HPV virusnom infekcijom. HPV je humani papiloma virus koji se najčešće prenosi putem seksualnog odnosa ali se mogu preneti i direktnim kontaktom sa osobom na čijoj se koži ili sluzokoži nalaze bradavice. Ova bolest spada u najčešće polno prenosive bolesti, iako se leče kondilomi važe za ozbiljan zdravstveni problem, jer HPV virus koji izaziva nastanak kondiloma udružen je sa karcinomom grlića materice ali i drugim karcinomima genitalne regije. Češće se priča o ugroženosti žena, ali skoro 30 tipova ovog virusa može voditi karcinomu anusa i penisa kod muškaraca. Ove vrste karcinoma jesu retke, ali je rizik 17 puta veći sa prisustvom HPV infekcije.

Klinička slika kondiloma

Kondilomi se najčešće manifestuju kao promene rozikaste boje na koži ili kao izrasline koje izgledaju kao bradavice. Mogu se razlikovati ravni i šiljasti kondilomi. Moguća je pojava promena na sluzokoži usta i grla.

Dijagnostika

Pregledom urologa donosi se zaključak o dijagnozi kondiloma. Ovaj pregled podrazumeva fizikalni pregled urogenitalne regije. Ne rade se testovi za određivanje HPV infekcije kod muškaraca već se dijagnoza postavlja na osnovu vidljivih bradavičastih promena.

Kondilomi, lečenje

Danas pod lečenjem podrazumeva uklanjanje kondiloma.
Urološki pristup je kauterizacija promena u lokalnoj anesteziji.
Uklanjanjem ne znači da će se odstraniti i HPV virus iz organizma.
Veoma često zbog postojanja virusa dolazi do recidiva bolesti.
Nakon određenog vremena dolazi do prestanka pojave kliničke
manifestacije ove infekcije.