Italijanska keramika, oprema za kupatila, keramičke pločice, tuš kabine, slavine, sanitarije, parketi, zidne obloge od keramike, kamena, drveta, sanitarna oprema za kupatila, hidromasažne kade i kabine. Italijanska keramika, keramika, keramika beograd, oprema za kupatila, keramičke pločice, tuš kabine, slavine, sanitarije, parketi, zidne obloge od keramike, kamena, drveta, sanitarna oprema za kupatila, hidromasažne kade i kabine.

Kondilomi kod muškaraca

Urolog dr Dejan Dragičević, Kondilomi, dijagnostika i lečenje, urološki pristup

Dejan Dragičević. Doc. dr med., spec. urologije

Polne bradavice ili kondilomi su uzrokovani HPV virusnom infekcijom. HPV je humani papiloma virus koji se najčešće prenosi putem seksualnog odnosa ali se mogu preneti i direktnim kontaktom sa osobom na čijoj se koži ili sluzokoži nalaze bradavice. Ova bolest spada u najčešće polno prenosive bolesti.

Klinička slika kodiloma

Kondilomi se najčešće manifestuju kao promene rozikaste boje na koži ili kao izrasline koje izgledaju kao male bradavice. Mogu se, kod muškaraca, javiti i u uretri. Mogu se razlikovati ravni i šiljati kondilomi. Obično su drugačije prebojeni u odnosu na okolnu kožu. Simptomatska infekcija se najčešće javlja kod osoba koje imaju pad imuniteta, koji može biti uzrokovan i premorenošću, hroničnim umorom, nespavanjem, dugim putovanjima i iscrpljenošću iz drugih razloga. Bradavice se najčešće nalaze na penisu i u okolnoj regiji. Ova lokalizacija je razlog što ih mnogo češće primete muškarci. Kod oba pola se mogu javiti i u analnom regionu.

Dijagnostika

Pregledom urologa donosi se zaključak o dijagnozi kondiloma kod muškarca. Ovaj pregled podrazumeva fizikalni pregled urogenitalne regije. Ne rade se testovi za određivanje HPV infekcije kod muškarca već se dijagnoza postavlja na osnovu vidljivih bradavičastih promena.

Kondilomi, lečenje

Danas se pod lečenjem podrazumeva uklanjanje kondiloma. Urološki pristup je kauterizacija promena u lokalnoj anesteziji. Ali ovakvo uklanjanje ne znači da će se odstraniti i HPV virus iz organizma. Veoma često zbog postojanja virusa dolaz do pojave recidiva bolesti. Nakon određenog vremena dolazi do prestanka pojave kliničke manifestacije ove virusne infekcije.

Više detalja o kondilomima kod muškaraca i njihovom uklanjanju na sledećem članku, i na wikipediji.

4 Pitanja i komentara

1. Interesuje me koliko kosta uroloski pregled, hteo bih da dam bris penisa da bih video da li imam neke polno prenosive bolesti

2. Imam problem sa sitnim bradavicama na penisu

View Comment
  3. Imam problem !pojavile mi se ispod glavica sitne bele bobuljice da li se treba brinem ?

Ostavite komentar ili pitanje

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Urološka ordinacija  prof. dr Dejan Dragičević, Privatni urolog Novi Beograd. Kondilomi kod mušaraca, Impotencija Neplodost Spermogram Infertilitet Prostata