URINARNE INFEKCIJE

Infekcija urinarnog trakta je čest zdravstveni problem i pogađa podjednako i muškarce i žene. Urinarni trakt sačinjavaju mokraćna bešika, bubrezi i kanali koji ih spajaju. Kada mikroorganizmi prodru u uretru nastaje infekcija.
Infekcija koja se pravovremeno leči ne ostavlja veće komplikacije. Kada se ne leči ili se nepravilno leči može se proširiti ka bubrezima. Infekcija bubrega je ozbiljno oboljenje koje može ostaviti trajne posledice.

Simptomi urinarne infekcije:

• prisustvo bola i peckanja prilikom mokrenja
  • nagon za mokrenjem bez pojave urina
  • učestalo mokrenje
  • bol u genitalnoj regiji
  • promena boje urina
  • krv u urinu
  • u težim oblicima pojava temperature

Nastanak urinarne infekcije kao i njen povratak može se sprečiti prevencijom.

Prevencija urinarne infekcije:

• dobra lična higijena, prvi i najvažniji faktor
    • unos dovoljne količine tečnosti,voda pomaže spiranju bakterija u urinarnom traktu
    • mokrite pre i posle seksa,time izbacujete bakterije koje je na vas možda preneo partner
    • izbegavajte proizvode koje nadražuju genitalije, dezodoransi, parfimisani sapuni,puderi
    • nosite pamučni veš, veš koji nije od pamuka slabije apsorbuje vlažnost i stvara okruženje za loše bakterije
    • više se tuširajte a manje kupajte
    • minimizujte konzumiranje alkoholnih pića, kafe,čajeva, gaziranih pića i cigareta

Ne lečite sami urinarne infekcije, potražite savet urologa, time smanjujete period lečenja i poboljšavate kvalitet života.